Thursday 19 September 2013


KUALA LUMPUR 18 Sept. - Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BNYJF) 2013 yang bakal berlangsung selama tiga hari bermula 27 September ini akan menyediakan platform kepada pencari kerja terutama golongan belia bagi memulakan perniagaan secara dalam talian.

Pengerusi BNYJF 2013, Nazir Hussin Akhtar Hussin berkata, pameran kerjaya terbesar itu yang bakal diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, bukan sekadar menawarkan peluang pekerjaan malah pengunjung turut didedahkan kepada teknik berniaga secara dalam talian.

Menurut beliau, penekanan kepada perniagaan secara dalam talian itu diberi tumpuan dalam penganjuran karnival edisi ketiga tahun ini sebagai sokongan kepada negara ke arah mencapai status negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020 selain membantu generasi muda menjana pendapatan.

"Walaupun mereka yang hadir dalam pameran kerjaya ini adalah untuk mencari pekerjaan, namun sekiranya para belia dapat dibantu dalam perniagaan secara dalam talian pastinya mereka dapat membina kehidupan lebih baik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berlangsung di Dewan Tun Razak 1, PWTC, BNYJF 2013 yang akan dirasmikan Menteri Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal menawarkan lebih 3,000 peluang pekerjaan daripada sebanyak 350 majikan yang menyertainya.

Tambah Nazir Hussin, kira-kira 30 hingga 40 syarikat yang mengendalikan perniagaan secara dalam talian akan turut terlibat dalam karnival itu dengan menawarkan skim-skim khas yang boleh diceburi para belia.

Tambah beliau, pengunjung juga akan diberi maklumat antaranya berkenaan produk perniagaan, modal dan ilmu pengetahuan berkaitan perniagaan tersebut.

Sementara itu, jelasnya, BNYJF 2013 turut menyediakan laman khas di laman sosial Facebook serta aplikasi khas mudah alih di telefon pintar yang boleh dimanfaatkan pencari kerja

Maklumat Lanjut klik di sini

0 comments:

Post a Comment

HTML5 Klik Like dan button [X] untuk menutup Button Close

About